Africa Open Science Summit

@thomasmboa and I have just finished a conversation about the Africa Open Science Summit

He is among four partners - associations - who are presenting the conference in Kumasi, Ghana, 13th - 15th April, 2018

He is interested in Edgeryders involvement in three distinct ways:

  1. To provide the opening keynote of the conference in order to orient an understanding of open science away from the dominant Silicon Valley perspective
  2. To be a member of the Advisory Board short and long term (this has been requested it is @nadia specifically)
  3. To share contacts / ideas for financial support

As discussed with @alberto there is the potential for ER to connect with a new network that can begin to participate in our long-term social enterprise/ holding company model.

Thomas agrees and suggests we also hold a workshop on the side of the conference to connect with potential social entrepreneurs. I figure if one or two of us will be there for the keynote anyway this is an obvious opportunity.
Thomas also sees an opportunity to do a comparison study on perceptions of “open science” among attendees and the growing network.

There is no budget to cover travel or speaker costs. I am willing to use some of my research travel budget to get there. Thomas is comfortable with the keynote being me + whomever else wants to join - I particularly suggested the possibility of a collective keynote which he liked. I thought perhaps matthias or alberto may be interested. Obviously @nadia is ideal but her time constraints are clear.

I share here the notes from our call - they are in French but translate can help with that where necessary :blush:

We will continue the conversation to coordinate on Riot. Alberto has already suggested I do the keynote.

Notes de l’appel entre @thomasmboa et @anique.yael à propos de l’Africa Open Science Summit

⁃	une grande conversation entre Africa et aussi entre l’Afrique et autre pays
⁃	des gens viendrons avec des idées différentes et différentts que je veux - Thomas
⁃	je veux promovoir - faire open science juste
⁃	ce que j’ai vu chez ER - l’accent qui on met au niveau social - communautĂ© 
⁃	la communautĂ© et bien ĂȘtre
⁃	autres l’idĂ©e Ă©conomie et starts ups
⁃	premiĂšre appuis une communication - une leçon inaugural - keynote - la part d’Edgeryders - orienter vers le cotĂ© bien-commun vers le cotĂ© social 
⁃	dieuxiùment - il y’a des gens qui ne peuvent pas les billets
⁃	recherche des partenaires de financements
⁃	les contacts qui pouvait aider
⁃	Erik - Ghanan qui était - Advisory Boards

⁃	1. Advisory Board
⁃	2. Keynote
⁃	nous ne pouvons pas couvrir les frais 
⁃	3. Aider en terme d’aider trouver de subvention
⁃	Organisé par quatre associations (ne pas une université)
⁃	Aposha (Thomas)
⁃	Kumasi Hive
⁃	Ils sont entraine de faire une levée de fonds
⁃	Et aussi obtenir de l’argent de GOSH
⁃	On n’a pas d’alternatives - les gens suivent uniquement les gens qui sont la-de-dans - il y’aura des gens de MIT etc - si Edgeryders ne sont pas las il suivront une autre modùle 
⁃	On a lancĂ© les applications - ce qu’on va - la terme n’est pas trĂšs utlisĂ© - lui donner un bon sens - 
⁃	Les jeunes entrepreneurs et les étudiants, les responsable politique et académiques - les jeunes start-ups aussi
⁃	Notre modÚle sera intéressant à presenter comme autre modÚle que Silicon Valley

⁃	Nadia comme Advisory Board - comme conseilleur court et à long-terme
⁃	Moi, Nadia, Matthias et collective pour leçon inaugural 
⁃	Les contacts pour la subvention
⁃	Comme recherche : Si je viens sur place - opportunitĂ© de faire comparison entre les perceptions des participants Ă  propos d’Open Science - peut-ĂȘtre intĂ©ressants et voir des grands mouvements
⁃	Si Edgeryders viens au Ghana je propose de faire une workshop sur le modÚle de création entreprises sociales
⁃	faire un petit réseau des gens pour suivre et incubate

UNESCO

⁃	Vision d’Edgeryders qui s’intĂ©resse
⁃	Opportunité de presenter notre modÚle pour open science dans le global South
⁃	Il veut cette vision soit presenté
⁃	Alberto ou moi - quelque soit la personne
⁃	Nous devons les frais de participation et voyage


Timeline: 
⁃	Fin Janvier - programme soit pret
⁃	Check back in debut/ mi Janvier
⁃	partagé la liste des applications
4 Likes

interesting +++++

1 Like

@mahmoud Will you be a the camp in Medenine next week and/ or are you applying/ have you applied to Essaouira? No doubt @matthias @hazem and/ or I can discuss with you at either or elsewhere