@thomasmboa and I have just finished a conversation about the Africa Open Science Summit
He is among four partners - associations - who are presenting the conference in Kumasi, Ghana, 13th - 15th April, 2018
He is interested in Edgeryders involvement in three distinct ways:
- To provide the opening keynote of the conference in order to orient an understanding of open science away from the dominant Silicon Valley perspective
- To be a member of the Advisory Board short and long term (this has been requested it is @nadia specifically)
- To share contacts / ideas for financial support
As discussed with @alberto there is the potential for ER to connect with a new network that can begin to participate in our long-term social enterprise/ holding company model.
Thomas agrees and suggests we also hold a workshop on the side of the conference to connect with potential social entrepreneurs. I figure if one or two of us will be there for the keynote anyway this is an obvious opportunity.
Thomas also sees an opportunity to do a comparison study on perceptions of âopen scienceâ among attendees and the growing network.
There is no budget to cover travel or speaker costs. I am willing to use some of my research travel budget to get there. Thomas is comfortable with the keynote being me + whomever else wants to join - I particularly suggested the possibility of a collective keynote which he liked. I thought perhaps matthias or alberto may be interested. Obviously @nadia is ideal but her time constraints are clear.
I share here the notes from our call - they are in French but translate can help with that where necessary
We will continue the conversation to coordinate on Riot. Alberto has already suggested I do the keynote.
Notes de lâappel entre @thomasmboa et @anique.yael Ă propos de lâAfrica Open Science Summit
â une grande conversation entre Africa et aussi entre lâAfrique et autre pays
â des gens viendrons avec des idĂ©es diffĂ©rentes et diffĂ©rentts que je veux - Thomas
â je veux promovoir - faire open science juste
â ce que jâai vu chez ER - lâaccent qui on met au niveau social - communautĂ©
â la communautĂ© et bien ĂȘtre
â autres lâidĂ©e Ă©conomie et starts ups
â premiĂšre appuis une communication - une leçon inaugural - keynote - la part dâEdgeryders - orienter vers le cotĂ© bien-commun vers le cotĂ© social
â dieuxiĂšment - il yâa des gens qui ne peuvent pas les billets
â recherche des partenaires de financements
â les contacts qui pouvait aider
â Erik - Ghanan qui Ă©tait - Advisory Boards
â 1. Advisory Board
â 2. Keynote
â nous ne pouvons pas couvrir les frais
â 3. Aider en terme dâaider trouver de subvention
â OrganisĂ© par quatre associations (ne pas une universitĂ©)
â Aposha (Thomas)
â Kumasi Hive
â Ils sont entraine de faire une levĂ©e de fonds
â Et aussi obtenir de lâargent de GOSH
â On nâa pas dâalternatives - les gens suivent uniquement les gens qui sont la-de-dans - il yâaura des gens de MIT etc - si Edgeryders ne sont pas las il suivront une autre modĂšle
â On a lancĂ© les applications - ce quâon va - la terme nâest pas trĂšs utlisĂ© - lui donner un bon sens -
â Les jeunes entrepreneurs et les Ă©tudiants, les responsable politique et acadĂ©miques - les jeunes start-ups aussi
â Notre modĂšle sera intĂ©ressant Ă presenter comme autre modĂšle que Silicon Valley
â Nadia comme Advisory Board - comme conseilleur court et Ă long-terme
â Moi, Nadia, Matthias et collective pour leçon inaugural
â Les contacts pour la subvention
â Comme recherche : Si je viens sur place - opportunitĂ© de faire comparison entre les perceptions des participants Ă propos dâOpen Science - peut-ĂȘtre intĂ©ressants et voir des grands mouvements
â Si Edgeryders viens au Ghana je propose de faire une workshop sur le modĂšle de crĂ©ation entreprises sociales
â faire un petit rĂ©seau des gens pour suivre et incubate
UNESCO
â Vision dâEdgeryders qui sâintĂ©resse
â OpportunitĂ© de presenter notre modĂšle pour open science dans le global South
â Il veut cette vision soit presentĂ©
â Alberto ou moi - quelque soit la personne
â Nous devons les frais de participation et voyage
Timeline:
â Fin Janvier - programme soit pret
â Check back in debut/ mi Janvier
â partagĂ© la liste des applications