Chodzi o wywalczenie jak największej przestrzeni do życia

Pochodzę z województwa lubelskiego, chociaż urodziłem się na Pomorzu - w Lęborku. Od 3 roku życia mieszkałem we R., na styku Polski, Ukrainy i Białorusi. W 1999 roku przeprowadziłem się do O. na studia. Tutaj skończyłem studia, znalazłem pracę, założyłem rodzinę, tutaj się mój syn urodził. Moja pierwsza praca była w organizacji pozarządowej - od 2005 r. staż i nieprzerwanie do tej pory. Pracuję głównie w organizacjach pozarządowych, ewentualnie prowadzę własny biznes. Współprowadzę. W organizacjach jestem księgowym. Zajmuję się administracją finansową, pisaniem projektów, rozliczaniem, całą działką finansową. Zatrudnienie jest stabilne, ale niestabilne są zarobki. Specyfika pracy w NGOsach – raz jest dobrze, raz jest kiepsko. W 2004 roku to było 800-900 zł netto. Teraz jest nieźle, bo jestem zatrudniony w spółdzielni. To moja pierwsza w życiu umowa o pracę. Spółdzielnia płaci mi pełny ZUS, a z dwóch robót dostaję ok. 2 000 zł netto. W kolejnych miesiącach nie wiem jak będzie, bo jedne projekty się kończą, drugie się zaczynają. Moje wynagrodzenie jest mocno labilne. Od 2013 r. z dwóch prac moje wynagrodzenie nie spadło poniżej 1000 zł. W listopadzie 2014 roku otworzyliśmy własny biznes. Byłem szefem kuchni w wegańskiej restauracji. Nie wiem jak to godziłem. Do tego w styczniu 2013 r. zostałem ojcem, więc trzeba było wygospodarować jakiś czas na bycie ojcem. W restauracji pracowałem od 6:00 do 12:00, potem szybko ogarniałem księgowość, po czym wymienialiśmy się z żoną przy synu. W organizacjach cały czas jestem zatrudniony na umowach zlecenia. Nie miało to dla mnie znaczenia. Skadki na ubezpieczenie emerytalne mam płacone. Nie mam stażu pracy. Musiałbym dociągnąć do 65 lat, żeby dostać emeryturę. Od zlecenia i tak mam płacone pełne składki, więc mój kapitał cały czas rośnie. W niektórych miesiącach mam 1 500 zł brutto przez pół roku, potem przez miesiąc - dwa mam mniej, ale później przez kolejne pół roku mam 2