Edukacja od podszewki

Cieszę się, że jest w końcu miejsce, w którym po prostu mogę napisać to, co myślę. Jestem nauczycielką i w tym momencie pewnie wszyscy, czytający to Polacy, wiedzą, co napiszę, ale trudno. O żadnym strajku nie będzie :slight_smile: i o pensji też nie :slight_smile: Chciałam tylko wyrazić swoje niezadowolenie z tego, co dzieje się w szkołach w tej chwili. Mam dość szeroki pogląd na sytuację, ponieważ jeszcze w zeszłym roku pracowałam w szkole podstawowej a obecnie jest to zespół szkół ponadpodstawowych.
I właśnie w tym roku jestem szczególnie wzburzona. Zdenerwował mnie fakt, że w tym roku, gdy podwójny rocznik poszedł do szkół, uczniowie mają jeszcze gorsze warunki nauki niż wcześniej. Jest to spowodowane tym, że wszystkie zakamarki szkół ponadpodstawowych zostały przerobione na klaso-pracownie. Korytarze są przeludnione. Pomieszczenia są tak malutkie, że ledwo można przejść pomiędzy ławkami a dopływ powietrza i światła dziennego jest przez małe okienko :confused: Oczywiście o jakimkolwiek sprzęcie można zapomnieć. Jest tylko tablica i pisak lub (o zgrozo!) kreda. O jakimkolwiek komforcie pracy i nauki można zapomnieć. Takie są skutki kolejnych reform edukacji. Zamiast kłaść nacisk na unowocześnianie pracowni, metod nauczania, form pracy, sposobów przekazywania i przyswajania wiedzy, to kolejne rządy skupiają się na tym, żeby tylko wprowadzać “zmianę” a o efekty niech się martwią inni, w tym wypadku: nauczyciele, rodzice i ci, którzy powinni być najważniejsi czyli uczniowie.

1 Like