Internetdagarna interviews - introduction by Aniram12

Vem är du? Vad jobbar du med och varför är du på Internetdagarna?

Jag är ansvarig för “Digital först” med människan i fokus i hela norrbotten. Det är genom regionbibliotek, en stöd och samorganisation för biblioteken i regionerna. Jag är noden för samtliga folkbibliotek i Norrbotten för att skapa en digital transformation, höja kompetens om förhållningssätt och beteende.

Jag kommer från utbildningsväsendet, har jobbat på skolinspektionen och granskat hur utbildningsväsendet jobbar med det här. Det finns en stor kompetensbrist. Jag är utbildad pedagog så jag kan se det från ett holistiskt pedagogiskt perspektiv.

När blev du sist hoppfull eller glad över internet eller dess framtid?

Det blir jag nog inte. Jag ser mest nackdelar. Jag ser för många nackdelar för att vara glad. Jag är glad när människor data-detoxar. Det finns för många sociala medier.

Direkt aktivitet är, t.ex. om det brinner i ett hus att det når ut snabbt, eller att det skett en krock och jag vet att jag måste ta en annan väg. Det går snabbare än genom medierna.

När gjorde internet eller dess utveckling dig arg, rädd eller bekymrad?

Det händer inte så ofta själv för jag är väldigt vaksam kring mina egna egna inställningar. Jag kan bli arg på att man ska ha platstjänster.

Jag är livräddare, mobilräddare, där är det viktigt att man har platstjänster. Så där kan det vara bra.

name: Aniram12

1 Like

Translation

Who are you? What are you working on and why are you on the Internet Days?

I am responsible for “Digital First” with the person in focus throughout the north. I work for a support organization for the libraries in the region. I am the node for all public libraries in Norrbotten to create a digital transformation, increase competence regarding attitudes and behavior.

I come from the education system, have worked at the school inspectorate and examined how the education system works with this. There is a great lack of skills. I am an educator so I can see it from a holistic educational perspective.

When did you last become hopeful or happy about the internet or its future?

I probably won’t be. I see mostly disadvantages. I see too many disadvantages to be happy. I’m happy when people are detoxing from the digital. There is too much social media.

Direct activity is, e.g. if it burns in a house, that it reaches out quickly, or that a traffic accident happened and I know I have to take another route. It reaches out faster than through the media.

When did the internet or its development make you angry, scared or worried?

It does not happen very often myself because I am very vigilant about my own own settings. I can get angry about having location services.

I am a “Mobilräddare” (CPR competent people who cab be notified when an incident close to them occurs), where it is important to have location services. So there it can be good.

Hey Aniram!

You might be interested to check out a few of our discussion threads you find here:
https://edgeryders.eu/search?q=libraries
https://edgeryders.eu/search?q=digital%20transformation

Cheers
Oliver

Ping, @amelia! Do you remember if there was anything like this that came up in OpenCare?
It’s relevant because Norrbotten is a geographically huge area with a very low population density. So it’s unlikely for a qualified professional to reach a person having an heart attack in time. A very interesting use of mobile location services.