Księgowa, rolniczka, żona przedsiębiorcy i mama

Jestem księgową na etacie i mamą. Mam dwoje dzieci. Jedno z dzieci chodzi do przedszkola, a drugim opiekuje się babcia w czasie, gdy pracujemy z mężem. Kiedy mój mąż pracuje w polu, ja zajmuję się dziećmi. Zdarza się, że ja też coś tam robię i wtedy on się nimi zajmuje. To nie jest tak, że musimy wszystko ręcznie robić, to jest robione mechanicznie. Korzystamy z dopłat dla rolników z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Nie pokrywają kosztów. To co włożymy zdarza się, że się zwróci. Ziemię dostaliśmy w spadku. Nie możemy tego sprzedać, bo jest pod hipoteką domu. Z tego też są pieniądze. Wszystko co wyhodujemy oddajemy na sprzedaż. Mamy dom na kredyt. Mąż opłaca kredyt i rachunki, ja opłacam dzieci. Nie mamy wspólnego konta, więc nie wiem ile on dokładnie zarabia. Nie mamy rozdzielności majątkowej, ale w praktyce funkcjonujemy finansowo osobno. On ma swoje pieniądze, a ja swoje. Nie jest też tak, że przychody z ziemi są tylko męża. Wydajemy je na wspólne potrzeby. Moje przychody są z księgowości i ze staży. Korzystamy z 500 plus. To co zarabiam nie wystarcza na utrzymanie. Pracuję, bo nigdy nie byłam i nie chcę być zależna od męża finansowo. Myślę, że na dłuższą metę nie wytrzymałabym w domu, siedząc i opiekując się tylko dziećmi, dbając o dom. Miałam dwa razy przerwę w pracy: po urodzeniu syna dwa lata i pół roku po urodzeniu córki. Po roku w domu było mi ciężko. Chciałam już pójść do pracy. W przypadku córki uważam, że źle zrobiłam, bo miała tylko pół roku jak poszłam do pracy. Widziałam na początku, że jej mnie brakuje, ale zależało mi wtedy na tym, żeby pracować tu, gdzie pracuję. Teściowie i rodzice są dla nas wsparciem w opiece nad dziećmi. Mąż w 2009 roku zaczął działalność gospodarczą – usługi transportowe. Polegało to na tym, że wyjeżdżał w Polskę. Mieliśmy dużego busa, on ładował go, a ja szukałam różnych towarów do przewiezienia po całej Polsce, i rozwoził je. W 2012 roku mąż podpisał umowę na