Op dit moment ben ik leeg, zonder gebouwen. Maar biodivers, dat ben ik zeker. Met de brandnetels, wilde wortels en de vogels die af en toe voorbijvliegen, voel ik me nooit echt alleen. Binnenkort komt daar verandering in. Een groep enthousiaste mensen werkt eraan om mij om te toveren tot een plek waar samenwerken en duurzaam leven centraal staan. Welkom bij het avontuur van The Reef!
Wat is The Reef ?
The Reef omvat drie gebouwen voor co-housing, volledig in eigen beheer. Co-housing betekent dat families in aparte appartementen wonen, maar veel ruimtes met elkaar delen. Denk aan een gezamenlijke tuin, gedeelde was- en droogmachines en zelfs een logeerkamer. Het is geen commercieel project, maar een initiatief dat door de bewoners zelf wordt beheerd.
Ik omvat 20 wooneenheden, al ligt het precieze aantal nog niet vast. Mijn missie? Een plek creëren waar solidariteit en veerkracht centraal staan, en waar iedereen de kans krijgt om het beste van zichzelf te geven.
Wat motiveert mij?
Wat mij bijzonder aanspreekt, is omringd te zijn door mensen die ecologisch denken en het algemeen belang vooropstellen. Het idee dat ik een plek zal zijn waar mensen solidair samenleven, met respect voor de omgeving, maakt me enthousiast. Ik kijk ernaar uit om te zien hoe families sterke banden smeden, hun talenten delen en een warme, menselijke sfeer creëren
Een aanvraag voor een bouwvergunning is in de maak en indien alles naar wens verloopt, zullen de bewoners in 2027 intrekken.
Mijn visie
Wat hoop ik te worden? Een inclusieve plek waar mensen in harmonie samenleven met de natuur én met elkaar. Ik wil een plek zijn waar duurzaam bouwen en biodiversiteit centraal staan, en waar 3 tot 5 wooneenheden gereserveerd zijn voor kwetsbare mensen. Maar dat is nog niet alles! Ik krijg ook een multifunctionele zaal voor sociale activiteiten. Een plek vol leven, delen en gezelligheid voor de hele buurt!
Een project in opbouw
Ik ben nog op zoek naar nieuwe bewoners. Er zijn nog ongeveer tien wooneenheden beschikbaar. Ook parkeerplaatsen voor auto’s zullen te koop worden aangeboden. De multifunctionele zaal kan bovendien tegen een lage prijs worden gereserveerd.
Meer weten?
Als je benieuwd bent naar hoe ik me zal ontwikkelen of als je wilt deelnemen aan het leven van dit project, schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de voortgang en toekomstige evenementen.
Lees de presentatie die ik op 9 september 2024 aan mijn buren heb gegeven.
Ik kijk ernaar uit om je te ontmoeten! Vragen? Neem contact met me op via e-mail: external@thereef.brussels.